کلیک جام

ساخت وبلاگ

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، چندی پیش معاون وزیر ارتباطات از کاهش تعرفه‌ استفاده از هر کیلوبایت داده تلفن همراه از ۰.۵ به ۰.۴ ریال خبر داده و درباره هزینه‌های دسترسی به اینترنت ADSL نیز اینگونه اعلام کرده بود که با مصرف بیش از ۲ گیگابایت به صورت ماهانه، حداقل ۱۶ درصد کاهش تعرفه خواهیم داشت که این کاهش در بعضی موارد به ۳۰ درصد هم می‌رسد.

بدین ترتیب در قالب مصوبه ای اعلام شد:« سقف تعرفه خدمات داده تلفن همراه برای سیم کارت های دائمی مستقل از فناوری به ازای هر کیلو بایت چهاردهم (0.4) ریال تعیین می ‌شود.

اپراتورهای تلفن همراه می ‌توانند با رعایت شرایط رقابتی و تعرفه تعیین شده در این مصوبه، ضمن فروش خدمات دیتا بر اساس کیلو بایت، بسته­‌های مختلف تعرفه­‌ای را نیز متناسب با نیاز مشترکین تعریف و با رعایت سایر مقررات و شرائط پروانه خود ارایه کنند.

همچنین بر اساس مفاد پروانه اپراتورها و مصوبات قبلی کمیسیون تنظیم مقررات، تعرفه خدمات سیم کارتهای اعتباری همراه حداکثر می‌تواند 50 درصد بالاتر از تعرفه خدمات سیم کارتهای دائمی باشد.

بر این اساس در حال حاضر سقف تعرفه مجاز اپراتور ها درزمینه دیتای همراه در سیم کارت های اعتباری از 0.75 ریال به 0.6 ریال برسد.

اما نکته جالب توجه اینجاست که اگرچه با اعمال تعرفه های جدید هزینه دسترسی آزاد به دیتای همراه کاهش می یابد اما تا کنون از سوی اپراتورها تغییر خاصی در مورد قیمت بسته های اینترنت که بخش عمده ای از مشترکان اینترنت همراه از طریق آنها دیتای خود را تامین می کنند اعلام نشده است بنابراین در ارتباط با اینترنت موبایل از فردا تنها ارزانی در انتظار افرادی است که از دیتای موبایل به شکل آزاد استفاده می کنند.

این اتفاق در حالی رخ می دهد که همچنان استفاده از بسته های اینترنت همراه مقرون به صرفه تر از استفاده آزاد از اینترنت است.

در ارتباط با مشترکان ADSL هم در حالی وعده کاهش قیمت مطرح می شود که طی سال های گذشته بارها شرکت ارتباطات زیرساخت از تخفیف های متعدد به شرکت های ارائه کننده اینترنت خبر داده اما در نهایت کاربران نهایی تغییر چندانی در قیمت پرداختی خود مشاهده نکرده اند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در ارتباط با این موضوع که بر خلاف وعده های متعددی که در خصوص ارزانی اینترنت مطرح می شود همچنان کاربران نهایی طعم این تخفیف ها را نچشیده اند گفت: هنوز تعرفه‌های تخفیفی اعمال نشده و قرار بر آن است که از ابتدای مردادماه این تعرفه‌ها اجرایی شوند و بدین ترتیب قیمت‌ها کاهش محسوس داشته باشد و تخلفات مشخص خواهد شد. البته احتمالاً اتفاقی که رخ خواهد داد، این است که در حال حاضر یک کاربر ماهانه ۲۰ هزار تومان برای حجم اینترنت پرداخت می‌کند و حجمی معادل ۵ مگابیت پهنای باند دریافت می‌کند و در آینده همچنان همان ۲۰ هزار تومان را پرداخت کرده و حجم دریافتی آن به ۸ مگابیت خواهد رسید.

نکته جالبتر آنکه محمدجواد جهرمی در ادامه با بیان اینکه ایران از نظر تعرفه‌ اینترنت موبایل چهارمین کشور ارزان دنیا محسوب می‌شود، به دامپینگ برخی اپراتورها در این فضا اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال اکنون یکی از اپراتورها ۱۰۰ گیگابایت اینترنت را با قیمت ۱۷۵ هزارتومان به فروش می‌رساند. به عبارت دیگر هر گیگابایت را با رقمی حدود ۱۷۵۰ تومان به فروش می‌رساند و این در حالی است که کمترین رقم فروش اینترنت در دنیا ۰.۵ دلار است و چنین تعرفه‌ای در هیچ کجای دنیا پیدا نمی‌شود.

وی در عین حال با اشاره به تغییراتی که به تازگی در خصوص قیمت اینترنت اعمال شده،اظهار کرد:اکنون مدل قیمت‌گذاری ما به همه‌ی دنیا نزدیک شده و در شرایطی که در گذشته قیمت یک مگابیت ۱۷۴ هزار تومان بود اکنون این رقم به ۲۵ هزار تومان رسیده است، اما طبیعی است که کاربران در منزل چنین تفاوت قیمتی را پرداخت نمی‌کنند، چرا که آن‌ها به طور حجمی خرید می‌کنند، اما در نهایت در رتبه‌های جهانی شاید بیش از ۷۰ تا ۸۰ رتبه جایگاه ایران دستخوش تغییر شده باشد. البته همچنان شاید قیمت اینترنت ما پنج برابر اروپا باشد که این قیمت بستگی مستقیم با سایز بازار ما دارد.

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 159 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 23:38

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی روزنامه تلگراف نوشت: نام شرکت اپل برای نخستین بار جزو 10 شرکت بزرگ جهان قرار گرفت.

مجله «فورچون» هرسال نام 500 شرکت بزرگ و درآمدزای جهان را منتشر می‌کند که نام اپل در 10 شرکت برتر سال جاری میلادی دیده می‌شود.

غول فناوری آمریکا در حالی در فهرست 10 شرکت نخست قرار گرفته که فروش گوشی‌های آیفون سال گذشته میلادی چندان مطلوب نبود. سال نه چندان موفق تعدادی از شرکت‌های بزرگ جهان که پیش از این در 10 جایگاه نخست قرار داشتند به اپل در این صعود کمک کرد.

رده‌های نخست این فهرست که در گذشته بیشتر در تصاحب شرکت‌های نفتی قرار داشت، به دنبال کاهش بهای طلای سیاه در اختیار سایر شرکت‌ها است.

فهرست فورچون 500 شرکت‌ها را بر اساس درآمد سالانه آن‌ها رده‌بندی می‌کند. آمریکا با 134 شرکت دارای بیشترین نماینده در فهرست مذکور است.

چین و ژاپن به ترتیب هر یک با 103 و 52 شرکت در رده‌های بعدی قرار دارند. انگلیس نیز 26 نماینده در این فهرست دارد که 17 مورد آن‌ها در لندن قرار دارند.

در ادامه نام 10 شرکت برتر این فهرست 500 تایی را مشاهده خواهید کرد.

1. وال‌مارت: شرکت خرده‌فروشی آمریکایی که دارای بزرگترین شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای موادغذایی در جهان است. درآمد سالانه این شرکت 482 میلیارد دلار است. این شرکت از سال 1995 تاکنون 11 بار در مقام نخست فهرست فورچون 500 قرار گرفته است.

2. استیت گرید: شرکت برق دولتی چین که ارائه‌دهنده تجهیزات و تأسیسات الکتریکی در جهان است. این شرکت سالانه 330 میلیارد دلار درآمد دارد.

3. شرکت ملی نفت چین: این شرکت سالانه 299 میلیارد دلار درآمد دارد.

4. ساینوپک: شرکت نفت و گاز چینی که سالانه 294 میلیارد دلار درآمد دارد.

5. رویال داچ شل: این شرکت که به طور معمول به نام شل شناخته می‌شود، از نخستین شرکت‌های نفت و گاز جهان است. درآمد سالانه این شرکت 272 میلیارد دلار است.

6. اکسون‌ مبیل: شرکت نفت و گاز آمریکایی که در تگزاس قرار دارد. این شرکت سالانه 246 میلیارد دلار درآمد دارد.

7. فولکس‌ واگن: شرکت خودروسازی آلمانی که 237 میلیارد دلار درآمد دارد.

8. تویوتا: شرکت خودروسازی ژاپنی و چندملیتی که درآمد سالانه آن با فولکس‌واگن، رقیب آلمانی خود، برابر است؛ اما نسبت به آن خودروهای بیشتری تولید می‌کند.

9. اپل: درآمد سالانه غول فناوری آمریکا 234 میلیارد دلار است.

10. بی‌پی: شرکت نفت و گاز انگلیسی که سالانه 226 میلیارد دلار درآمد دارد.

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 165 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 23:38

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، باج‌افزارها یا باج‌گیرهای سایبری، گونه‌ای از بدافزارها (نرم افزارهای مخرب) به شمار می‌آیند که قادرند به طرق مختلفی از جمله رمزنگاری، دسترسی قربانی به فایل‌ها یا کل سیستم را محدود کرده و تنها در ازای دریافت باج، محدودیت را برطرف سازند.

سیر رشد باج‌افزارها در سال اخیر بسیار زیاد بوده و روزانه چندین رخداد در این حوزه پیش می‌آید.

در گزارش ارائه‌شده مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای (مرکز ماهر)، اطلاعاتی راجع به باج‌افزار جدیدی مانند Herbst، نسخه‌های جدید باج‌افزارهای Crysis، Nemucod و کشف ۷ گونه جدید از باج‌افزار Jigsaw و انتشار ابزار رمزگشایی برای باج‌افزارهای cripttt، TeslaCrypt و jigsaw که در یک ماه اخیر، کشف شده اند، منتشر شده است.

۱- باج‌افزار Herbst

پانزدهم خردادماه، شرکت Fortinet باج‌افزار جدیدی را با نام Herbst کشف کرد. این باج‌افزار آلمان را مورد هدف قرار داده است و فایل‌های قربانیان را با استفاده از AES رمزنگاری کرده است. فایل‌های رمزشده توسط این باج‌افزار دارای پسوند .herbst است. باج درخواستی توسط این باج‌افزار ۰.۱ بیت کوین (حدود ۵۰ دلار آمریکا) است.

۲- انتشار ابزار رمزگشایی باج‌افزار روسی .criptikod یا cripttt

شانزدهم خردادماه، فردی به نام مایکل گیلسپی خبر مربوط به کشف ابزار رمزگشایی برای باج‌افزار روسی.criptikod یا cripttt را در حساب توییتر خود اطلاع رسانی کرده است. این باج‌افزار به زبان روسی بوده و این کشور را مورد هدف قرار داده است.

۳- کشف نسخه‌های جدید باج‌افزار Jigsaw

در ۱۷ خردادماه گونه‌های جدیدی از باج‌افزار Jigsaw مشاهده شد که برای فایل‌های رمزشده خود پسوند .payms، .paymst، .pays، .paym، .paymrss، .payrms و .paymts قرار داده‌اند. مایکل گیلسپی فایل های این باج‌افزار را نیز برای رمزگشایی، به‌روزرسانی کرده است.

۴- کشف نسخه‌ جدید باج‌افزار Crysis

در همین حال در هفدهم خردادماه امسال، نسخه‌ جدیدی از باج‌افزار Crysis کشف شده که فایل‌ها را رمز کرده و به فایل‌های رمزشده پسوند [email protected] اضافه می‌کند. پس از آن باج‌افزار یادداشتی قرار می‌دهد که بر اساس آن قربانی باید برای دریافت دستورات مربوط به پرداخت باج، به آدرس [email protected] یا goldman۰@india.com ایمیل بزند.

یک روز پس از کشف این نسخه‌ جدید، در ۱۸ خردادماه، موسسه امنیتی ESET درباره رشد و گسترش گسترده‌ خانواده این باج‌افزار هشدار داد. چرا که به نظر می‌رسد پس از پایان یافتن پروژه باج‌افزار TeslaCrypt، تیم مهاجمین روی باج‌افزار Crysis تمرکز کرده است. بر اساس یافته‌های ESET، این باج‌افزار از طریق هرزنامه‌های حاوی فایل‌های مخرب و یا تروجان‌هایی که به نظر برنامه‌های مفیدی می‌آیند، منتشر می‌شود.

۵- کشف گونه‌ی جدید باج‌افزار Nemucod

در بیستم خردادماه گونه‌ جدیدی از باج‌افزار Nemucod کشف شده که قادر است PHP را دانلود کرده و با استفاده از آن فایل‌های قربانی را رمز کند و در پایان فایل‌های رمزشده پسوند .crypted قرار دهد.

۶- انتشار ابزار جامع رمزگشایی TeslaCrypt

پس از آن‌که پروژه مربوط به باج‌افزار TeslaCrypt متوقف و کلید رمزگشایی آن منتشر شد، قربانیان قادر بودند فایل‌های رمز شده توسط نسخه‌ ۳ و ۴ این باج‌افزار را رمزگشایی کنند. البته برای رمزگشایی فایل‌های رمزشده توسط نسخه‌های قدیمی‌تر این باج‌افزار نیز ابزارهای دیگری مانند TeslaDecoder وجود دارد.

حال تیم تحقیقاتی سیسکو ابزار جدیدی ارائه داده است که با استفاده از آن قربانیان می‌توانند فایل‌های رمزشده توسط هر یک از نسخ این باج‌افزار را رمزگشایی کنند.

استفاده از این ابزار برای کسانی که نمی‌دانند توسط کدام نسخه از باج‌افزار TeslaCrypt آلوده شده‌اند، می‌تواند بسیار مفید باشد.

طی سال‌های اخیر مهاجمان زیادی به سمت گونه‌ای از بدافزارها که باج‌افزار نام دارند تمایل پیدا کرده و از طریق آن کسب درآمد می‌کنند.

آن‌ها سعی می‌کنند از غفلت و سهل‌انگاری کاربران بهره برده و از طرق مختلفی مانند ایمیل‌ها، صفحات وب و پیام‌های آلوده، از افراد سواستفاده کنند.

برای جلوگیری از آلودگی توسط بدافزارها توصیه‌های متداولی ازجمله عدم باز کردن ایمیل‌های ناشناس و مشکوک، عدم مراجعه به وب‌سایت‌های ناامن، استفاده و اطمینان از فعال بودن برنامه‌های ضدویروس روی سیستم و تهیه‌ نسخه‌ پشتیبان از اطلاعات و ذخیره‌ آن‌ها روی یک حافظه‌ خارجی، وجود دارد.

مرکز ماهر تاکید کرده است که این توصیه‌ها اگرچه بسیار ساده هستند اما می‌توانند از خسارات جبران‌ناپذیری جلوگیری کنند.

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 161 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 15:39

به گزارش جام جم کلیک ، آخرین خط تولید سونی مدل X اخیراً در ایالات متحده با استقبال عمومی خوبی روبرو شد و روزهای خوبی را پشت سر گذاشت. با این حال خبرهایی هم از پرچم‌دار بعدی این شرکت به گوش می‌رسد که ما را شگفت زده کرده است.

سایت کلیک نوشت، به نظر می‌رسد که GSMArena توانسته است به تصاویری منحصر به فرد از آن چه که قرار است پرچم‌دار آینده گوشی‌های هوشمند سونی باشد، دست پیدا کند. این مدل در حال حاضر با نام سونی Xperia F8331 دهان به دهان معرفی می‌شود. اما تصاویر منتشر شده دقیقه چه چیزی را نشان می‌دهند؟

اول این که، به نظر می‌رسد که این بار سونی توجه بیش‌تری را به طراحی دستگاه اختصاص داده است.

قسمت جلویی دستگاه یک شیشه از جنس خرده‌های الماس است که در کناره‌ها به مقدار بسیار کم دارای انحنا شده است. بلندگوهای جلویی دستگاه و همچنین NFC آن در قسمت بالا و جلوی دستگاه به چشم می‌خورند.

در پشت دستگاه، قسمتی وجود دارد که به نظر می‌رسد مربوط به فلش LED دوال باشد. به علاوه یک پنل جداگانه در تنهای دستگاه که هنوز نمی‌دانیم قرار است چه وظیفه‌ای را انجام دهد. از آن چه که در تصاویر مشخص است ،می‌توان حدس زد که سونی Xperia F8331 قرار است با یک پشتی فلزی مشکی رنگ ارائه شود و پنل انتهایی آن هم در واقع یک آنتن قطع خودکار جریان باشد. شما نظر دیگری دارید؟

یک درگاه USB مدل C نیز در پایین دستگاه دیده می‌شود که برای اولین بار در سونی به کار گرفته شده است. همچنین یک درگاه با ضخامت ۳٫۵ میلی‌متری هم در بالای دستگاه به وضوح قابل رؤیت است. دکمه پاور دستگاه در قسمت جانبی تعبیه شده است و به نظر می‌آید که قرار است به یک حسگر اثر انگشت هم مجهز باشد. درست مانند مدل‌های Xperia Z5 و گوشی‌های Xperia X که در ایالات متحده فروخته نمی‌شوند.

ادعای سونی این است که پرچم‌دار آینده این غول گوشی‌های هوشمند، سنت قدیمی خود را مبنی بر استفاده از یک صفحه نمایش با کیفیت ۱۰۸۰p در جلوی دستگاه ادامه دهد. اگرچه قضاوت در این مورد تنها از طریق تصاویر و عکس‌ها غیر ممکن است. در نهایت این که شایعات به گوش رسیده از گوشه و کنار بر این مبناست که هر دو دوربین جلویی و پشتی این گوشی قرار است کیفیت فیلم‌برداری معادل ۴K داشته باشند.

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 137 تاريخ : پنجشنبه 31 تير 1395 ساعت: 13:27

به گزارش جام جم آنلاین ، در این مطلب سری به باشگاه میلیاردی خودروهای لوکس در ایران می زنیم و مشخصات فنی و حدود قیمت را بررسی می کنیم.

مرسدس بنز S500

حداکثر قیمت: دو میلیارد و پانصد میلیون تومان

پیشرانه هشت سیلندر با حجم 4663 سی سی ، 449 اسب بخار قدرت و گشتاور 700 نیوتن متر ، جعبه دنده 7 سرعته ، شتاب 0 تا صد 5 ثانیه ، حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت

بی ام دبلیو I8

حداکثر قیمت: دو میلیارد تومان

هایبرید – پیشرانه الکتریکی + پیشرانه سه سیلندر بنزینی با حجم 1500 سی سی ، مجموع دو پیشرانه الکتریکی+بنزینی 357 اسب بخار قدرت و گشتاور 570 نیوتن متر ، جعبه دنده 8 سرعته ، شتاب 0 تا صد 4.4 ثانیه ، حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت

مازراتی کواتروپورته GTS

حداکثر قیمت: دو میلیارد تومان

پیشرانه هشت سیلندر با حجم 4691 سی سی ، 434 اسب بخار قدرت و گشتاور 494 نیوتن متر ، جعبه دنده 6 سرعته ، شتاب 0 تا صد 5.1 ثانیه ، حداکثر سرعت 285 کیلومتر بر ساعت

مازراتی کواتروپورته

حداکثر قیمت: یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان

پیشرانه هشت سیلندر با حجم 4244 سی سی ، 400 اسب بخار قدرت و گشتاور 460 نیوتن متر ، جعبه دنده 6 سرعته ، شتاب 0 تا صد 5.6 ثانیه ، حداکثر سرعت 270 کیلومتر بر ساعت با محدود کننده الکترونیک

مازراتی گیبلی

حداکثر قیمت: یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان

پیشرانه شش سیلندر با حجم 2979 سی سی ، 326 اسب بخار قدرت و گشتاور 500 نیوتن متر ، جعبه دنده 8 سرعته ، شتاب 0 تا صد 5.4 ثانیه ، حداکثر سرعت 263 کیلومتر بر ساعت

مازراتی گرن کبریو

حداکثر قیمت: یک میلیارد و سیصد میلیون تومان

پیشرانه هشت سیلندر با حجم 4691 سی سی ، 440 اسب بخار قدرت و گشتاور 490 نیوتن متر ، جعبه دنده 6 سرعته ، شتاب 0 تا صد 5.3 ثانیه ، حداکثر سرعت 283 کیلومتر بر ساعت

مازراتی گرن کبریو S

حداکثر قیمت: یک میلیارد و پانصد میلیون تومان

پیشرانه هشت سیلندر با حجم 4691 سی سی ، 440 اسب بخار قدرت و گشتاور 490 نیوتن متر ، جعبه دنده 6 سرعته ، شتاب 0 تا صد 4.9 ثانیه ، حداکثر سرعت 295 کیلومتر بر ساعت

مازراتی گرن توریسمو

حداکثر قیمت: یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان

پیشرانه هشت سیلندر با حجم 4244 سی سی ، 405 اسب بخار قدرت و گشتاور 460 نیوتن متر ، جعبه دنده 6 سرعته ، شتاب 0 تا صد 5.2 ثانیه ، حداکثر سرعت 285 کیلومتر بر ساعت

مازراتی گرن توریسمو S

حداکثر قیمت: یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان

پیشرانه هشت سیلندر با حجم 4691 سی سی ، 440 اسب بخار قدرت و گشتاور 490 نیوتن متر ، جعبه دنده 6 سرعته ، شتاب 0 تا صد 4.9 ثانیه ، حداکثر سرعت 295 کیلومتر بر ساعت

پورشه پانامرا 4S

حداکثر قیمت: یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان

پیشرانه هشت سیلندر با حجم4806 سی سی ، 400 اسب بخار قدرت و گشتاور 500 نیوتن متر ، جعبه دنده 7 سرعته ، شتاب 0 تا صد 5.2 ثانیه ، حداکثر سرعت 282 کیلومتر بر ساعت

پورشه پانامرا توربو

حداکثر قیمت: یک میلیارد و پانصد میلیون تومان

پیشرانه هشت سیلندر با حجم4806 سی سی+ دو توربوشارژ ، 550 اسب بخار قدرت و گشتاور 750 نیوتن متر ، جعبه دنده 7 سرعته ، شتاب 0 تا صد 4 ثانیه ، حداکثر سرعت 306 کیلومتر بر ساعت

پورشه 911

حداکثر قیمت: یک میلیارد و پانصد میلیون تومان

پیشرانه شش سیلندر با حجم 3800 سی سی ، 400 اسب بخار قدرت و گشتاور 440 نیوتن متر ، جعبه دنده 7 سرعته ، شتاب 0 تا صد 4.3 ثانیه ، حداکثر سرعت 304 کیلومتر بر ساعت

پورشه کاین توربو

حداکثر قیمت: یک میلیارد و سیصد میلیون تومان

پیشرانه هشت سیلندر با حجم4806 سی سی500 اسب بخار قدرت و گشتاور 700 نیوتن متر ، جعبه دنده 8 سرعته ، شتاب 0 تا صد 4.7 ثانیه ، حداکثر سرعت 278 کیلومتر بر ساعت

+ قیمت ها تقریبی است و ممکن است مشخصات فنی پیشرانه براساس استاندارد سفارش متفاوت باشد.

سید معین قاسمی - جام جم آنلاین

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 169 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 19:39

به گزارش جام جم کلیک به نقل از فارس وی گفت: در تعرفه‌های اینترنت اخیرا به تصویب رسید یک روش غیر حجمی تعیین شد که این روش یک گام به سمت تغییر مدل اینترنت ثبات از حجمی به سرعتی است.

معاون رگولاتوری درباره علت این تغییر توضیح داد: محتوای بزرگتر باید راحت تر به دست مردم برسد و محدودیت‌های حجم حذف شود که سرویس‌های حجیم اغلب ویدئویی و داخلی است.

وی یادآور شد: شرکت‌های ارائه دهنده سرویس‌های اینترنت موظف شدند ظرف 6 ماه محاسبه ترافیک داخلی و ترافیک خارجی را برای کاربران تفکیک کنند.

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 133 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 19:39

به گزارش جام جم کلیک ، گفته می‌شود که متقلب‌ها هیچ‌وقت برنده نمی‌شوند. این جمله به نظر می‌رسد که در این مورد کاملاً صحت داشته باشد چراکه آن کسانی که از این خدمات خرید امتیاز و فالور استفاده کرده‌اند، اغلب فریب افراد سودجو را خورده‌اند. هشت نرم افزار تقلبی در این زمینه بر روی Google play Store پیدا شده است که قول دریافت تعداد بسیار بالایی از فالور را می‌دهد اما در واقع افراد را در یک دوره گردش کلاه‌برداری تجاری گیر می اندازند.

از این طریق که اطلاعات شخصی افراد را منتشر کرده و از آن اطلاعات جهت برقراری تماس‌های تجاری راه دور استفاده می‌کنند که ممکن است تا هفته ای ۴ پوند هم برای کاربر هزینه بتراشند.

پژوهشگران امنیتی در ESET بر روی وبلاگ این شرکت توضیح داده اند که چگونه نرم افزارهای تقلبی را کشف کرده اند. تعداد دفعات دانلود ین نرم افزارهای تقلبی به ۱ میلیون دانلود رسیده است.

کلیک نوشت در حالی که نرم افزارهای اصیلی وجود دارند که به شما پیشنهاداتی در جهت افزایش تعداد فالورهایتان می دهند، هشت نرم افزار خراب کار توسط کاربران ESET شناسایی شده اند که در ابتدا بسیار قانونی و درست به نظر می رسند اما وقتی که کاربران برای بررسی قسمت خرید رفتند، از آن ها خواسته شد تا ترتیب ذکر شده را تایید کند. با این کار آن‌ها را در یک دوره بی پایان از پیشنهادات هدیه، خدمات و کوپن‌های رایگان گیر انداخته‌اند.

هر یک از این نرم افزارهای خرابکار، درخواست‌هایی از جمله درخواست‌های مقابل را خواهند داشت: این که بتوانند به اطلاعات شخصی دسترسی داشته باشند و اطلاعات کاربری را برای اشتراک گذاری وسیع عمومی باز شده رها کنند.

آن دسته از کاربرانی که هنوز هیچ چیز مشکوکی را تشخیص نداده بودند، باز هم مورد درخواست قرار گرفتند. این بار از آن‌ها خواسته شد تا برای یک سرویس تماس از راه دور تجاری و پیامک با نرخ اولیه، مبلغی معادل ۴ پوند در هفته را پرداخت نمایند.

این نرم افزارها اکنون پایین کشیده شده‌اند اما هنوز این احتمال وجود دارد که این نرم افزارهای خرابکار طعمه خود را از طریق نرم افزارهای بی اطلاع پیدا کنند.

اما برای جلوگیری از دریافت فالورهای تقلبی چه کار کنیم؟ بهترین راه ممکن این است که فقط از نرم افزارهای و خدمات شناخته شده و مطرح استفاده کنید. رتبه بندی هر نرم افزار را بررسی کنید و ببینید که مردم درباره آن نرم‌افزار چه نظراتی را نوشته‌اند. اگر یک نرم افزار تعداد خیلی زیادی از نظرات بد را به خود اختصاص داده بود، متوجه می‌شوید که بهتر است از آن استفاده نکنید.

هرگز اطلاعات شخصی خود را به طور عمومی به اشتراک نگذارید. هر وقت با هر درخواستی مواجه شدید جانب احتیاط را رعایت کنید. حتی اگر این نرم افزار به شما قول داد تا یک قایق پر سرعت رایگان به شما هدیه دهد تا فقط بتواند به این اطلاعات شخصی دست یابد.

در پایان، اگرچه افزایش تعداد فالورهایتان می‌تواند خوب باشد ، اما شاید بهتر است به همان روش خوب، قدیمی و طبیعی بسنده کنید.

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 163 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 17:48

به گزارش جام جم کلیک ، یون ایکس یک شارژر دیواری یو اس بی همراه با پاوربانکی قابل جداسازی است که ۱٫۵ در ۳ اینچ ابعاد دارد. موبنا نوشت طراحی ظاهری این شارژر کاملا جمع و جور و مینیمالیستیک است در نتیجه می توانید آن را به راحتی همراه خود حمل کنید. تکنولوژی شارژ سریع این گجت به شما امکان شارژ سریع تر دستگاه های هوشمندتان را نسبت به شارژر های عادی می دهد.

یون ایکس همچنین مجهز به یک پاوربانک ۴۰۰۰ میلی آمپری است که می توانید از آن برای شارژ دستگاه های خود هنگامی که به جریان برق دسترسی ندارید استفاده کنید. علاوه بر این، گجت کاملا هوشمند است در نتیجه هنگامی که پاوربانک و گوشی شما هر دو متصل باشند، نخست گوشی را شارژ می کند و سپس به تغذیه خود می پردازد. یون ایکس دو کاره ۲۷ دلار قیمت دارد.

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 132 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 15:12

به گزارش جام جم کلیک ، برای رنگی کردن عکس‌های سیاه و سفید خود، به راحتی می‌توانید آدرس URL تصویر مورد نظر خود را در کادری که در این وب سایت طراحی شده است، Paste کرده و روی گزینه Colorize it ضربه بزنید. به گفته تک شات به نظر می‌رسد که این الگوریتم برای رنگی کردن تصاویر صورت ، منظره‌های ساده و آسمان صاف عملکرد بهتری دارد.

https://algorithmia.com

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 159 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 15:12

به گزارش جام جم کلیک ، دسته سلفی قاب فلیپ ایت تا ۵۶ سانتیمتر می تواند باز شود و دارای یک دکمه شاتر قابل جدا شدن است. هنگامی که قصد دارید در فواصلی دورتر از دوربین تلفن همراه خود استفاده کنید، به عنوان مثال هنگام عکس های دسته جمعی، این دکمه می تواند به عنوان دکمه شاتر کنترل از راه دور کاربرد داشته باشد.

موبنا نوشت پایه یکپارچه شده قاب فلیپ ایت هنگام استفاده از دکمه شاتر کنترل از راه دور برای نگه داشتن تلفن همراه در وضعیتی ثابت کارایی دارد و همچنین هنگام تماشای فیلم یا عکس نیز می توانید از آن استفاده کنید. دکمه شاتر کنترل از راه دور با استفاده از فناوری بلوتوث با گوشی هوشمند اتصال برقرار می کند و از باتری نیرو می گیرد.

تمامی ویژگی هایی که به آنها اشاره شد در قابی که تقریبا اندازه ای مشابه با قاب های دیگر دارد گرد هم آمده اند که امکان محافظت از گوشی هوشمند کاربر در برابر ضربه و خط و خش را فراهم می کند. مهم‌تر این که قاب فلیپ ایت در بیشتر جیب ها جای می گیرد و کاربر دیگر نیازی به همراه داشتن چند وسیله جانبی ندارد.

متاسفانه همان گونه که پیش‌تر اشاره شد قاب فلیپ ایت تنها با آی‌فون (به ویژه آی‌فون ۶ و ۶S) قابل استفاده است و از این رو انعطاف پذیری استفاده با دستگاه های دیگر همانند دسته های سلفی دیگر را ندارد. این قاب برچسب قیمت ۵۰ دلاری را یدک می کشد.

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 144 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 15:12

این منطقه به واسطه قرار داشتن بسیاری از شرکت‌های مطرح انفورماتیک جهان نظیر اینتل، اپل، ایسوس، گوگل، یاهو و مایکروسافت به قلب تپنده فناوری در جهان مشهور است. سیلیکون ولی نماد منطقه‌ای است که شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌های پیشرفته کنار یکدیگر جمع می‌شوند. هنگامی که وارد پارک فناوری پردیس می‌شوید، چنین منطقه‌ای در ذهن‌تان تداعی می‌شود و تصور شما از یک سازمان علمی ‌ـ پژوهشی به شیوه مرسوم در ایران کاملا تغییر می‌کند.

ورودی و نماد این پارک، ساختمان مثلثی شکلی است که از جاده منتهی به پارک نیز کامل به چشم می‌آید. این ساختمان با ظاهری متفاوت، نماد ایستادگی و توازن است و مثلث به عنوان پایدارترین شکل هندسی انتخاب شده است. وارد پارک که میشوید نیز هر ساختمان شکل متفاوتی دارد و هیچ دو ساختمانی شبیه یکدیگر و مثل ظاهر معمولی ساختمان‌های شهری نیستند. در این پارک فناوری بزرگ شرکت‌ها می‌توانند هر کدام ساختمان خود را با معماری دلخواه و متفاوت بسازند. نوآوری در این پارک حرف اول را می‌زند. در میانه پارک نیز بوستان دانشمندان قرار دارد که سردیس دانشمندانی در حوزه‌های مختلف علوم و فناوری از کشورهای مختلف کنار یکدیگر قرار گرفته است، اما داخل هر ساختمان که می‌شوی، نوآوری و کارهای تحقیقی وپژوهشی شرکت‌های مختلف، بیش از ظاهر متفاوت افراد را شگفت‌زده می‌کند. در این پارک بسیاری از ایده‌ها، نوآوری‌ها و تخصص‌ها نهفته است و نیروی انسانی آموزش‌دیده و تحصیلکرده بزرگ‌ترین سرمایه این پارک است.

فضایی برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان

پارک فناوری پردیس، بزرگ‌ترین پارک فناوری کشور است که از سال 1384 در زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری تعدادی از دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی تاسیس شد و از سال 1385 با هدف تجاری‌سازی و رشد فناوری و توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان آغاز به کار کرد. این پارک به شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان فرصت و فضای کاری می‌دهد تا بتوانند بدون داشتن دغدغه‌های دیگر به تحقیق و توسعه بپردازند و برای کشور درآمدزایی کنند. اکنون فاز یک پارک فناوری پردیس راه‌اندازی شده است و فاز دوم با عنوان پارک فناوری سلامت در حال ساخت است. این پارک نمونه موفقی برای پارک‌های فناوری ایران است و در بسیاری از موارد پیشرو بوده است. انواع شرکت‌های خصوصی فعال در حوزه‌های مختلف فناوری، آزمایشگاه‌های ملی، پروژه‌های فناورانه بزرگ در این پارک به چشم می‌خورند.

نحوه استقرار شرکت‌ها در پارک فناوری پردیس

در حال حاضر حدود 250 شرکت در پارک فناوری پردیس وجود دارد و حدود 2500 نفر در این فضا مستقر هستند. این شرکت‌ها نزدیک به هزار محصول ارائه می‌کنند. الزامات محیط زیستی در حوزه فضای سبز و فاضلاب در فضای پارک رعایت شده است. اگر شرکتی بخواهد ماده خاصی را وارد فاضلاب کند، با در نظر گرفتن استانداردها و ضوابط محیط زیستی انجام می‌دهد. میزان فضای سبز پارک نیز 35 درصد کل پارک است.

شرکت‌های بزرگ که در حال حاضر نیروی کار کافی و چند محصول دارند، می‌توانند کل فرآیند شرکت را به این پارک منتقل کنند و از خدمات و حمایت‌های پارک استفاده کنند. شرکت‌های دانش‌بنیان در این فضای کاری به دور از دغدغه‌های مالی در این محل به فعالیت‌های پژوهشی می‌پردازند و در فضای پارک همه امکانات رفاهی یک شهر مدرن فراهم شده است. هدف پارک فناوری پردیس، توانمندسازی و نوآوری شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های تخصصی است. تا حدود چهار سال پیش بیشتر شرکت‌های مستقر در این پارک در حوزه فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیک و بانکداری الکترونیک فعالیت می‌کردند، اما اکنون حضور شرکت‌های توسعه تجهیزات پزشکی، زیست‌فناوری و شرکت‌هایی در حوزه‌های دیگر فناوری رو به افزایش است.

شرکت‌های کوچک‌تر که تازه‌وارد بخش تجاری‌سازی شده‌اند و نیروی کار کمتری دارند، می‌توانند در فضاهای استیجاری پارک مستقر شوند. این شرکت‌ها می‌توانند از حمایت‌های پارک استفاده کنند و کار خود را توسعه دهند. به طور مثال شرکت آیسان طب با تولید اینجکتور لنز داخل چشمی مورد استفاده در جراحی آب مروارید در حال توسعه اختراع نوآورانه خود است. همچنین شرکت کیمیاتک، الکترودهای سینه برای گرفتن نوار قلب را تولید می‌کند. ژل طراحی شده برای این الکترودها، نوعی ژل تولید داخل است که چسبندگی و کشسانی آن همزمان افزایش یافته و سازگار با پوست بدن است. شرکت‌های نوپا با ایده‌های جدید که هنوز به مرحله تجاری‌سازی نرسیده‌اند، می‌توانند وارد مرکز رشد پارک فناوری پردیس شوند و از امکانات این مرکز برای رشد استفاده کنند و طرح‌های خود را به مرحله تجاری‌سازی برسانند.

چرا پردیس؟

پارک‌های فناوری در همه دنیا باید به شهرها نزدیک باشند. از میان فضاهای پیشنهادی اطراف تهران، پردیس منطقه‌ای با آب و هوای مناسب و در افق پیشرفت شهر تهران از سمت شرق است و دسترسی آسانی به محیط شهری و امکانات مسکونی شهر جدید پردیس دارد. اطراف منطقه چند شعبه دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور هست و دسترسی به این مکان برای دانشجویان و استادان دانشگاه‌ها آسان‌تر است. همچنین مناطق صنعتی جاجرود، کمرد، خرمدشت، دماوند و گیلاوند نزدیک این پارک قرار گرفته‌اند. واحدهای تحقیقاتی و صنعتی مستقر در پارک‌های علم و فناوری در دنیا به منظور تحقیق و پژوهش بنا شده‌اند و تولید باید خارج از پارک‌ها انجام شود. به همین علت پارک فناوری پردیس نیز با زیرساخت‌های تحقیق محور ساخته شده است و فرآیند تولید می‌تواند به مناطق صنعتی اطراف این پارک منتقل شود.

همکاری شرکت‌ها با یکدیگر در پارک فناوری پردیس

پارک فناوری، فضایی برای شرکت‌های با فناوری پیشرفته تخصصی یا جامع است که دور هم جمع شده‌اند و دولت از آنها حمایت‌هایی می‌کند. کنار هم قرار گرفتن این شرکت‌های دانش‌بنیان در یک فضای علمی، هم‌افزایی و همکاری‌های جدید به وجود می‌آورد که در تعامل با یکدیگر فعالیت‌هایی برای تجاری‌سازی انجام ‌دهند.

عمده محصولاتی که در پارک تولید می‌شود یا وارد صنعت شده یا مستقیم به مردم تحویل داده می‌شود. به طور مثال داروهای تولیدی را مشتری به طور مستقیم دریافت می‌کند. در این پارک تولیدکننده داروی شیمیایی وجود ندارد، داروهای بیولوژیک از طریق موجود زنده تولید می‌شوند و چند شرکت داروی گیاهی تولید می‌کنند. داروهای ضدسرطان، داروهای بیماری‌های خاص، هپاتیت، زخم پای دیابتی، سردرد میگرنی، کنترل بیماری ایدز و آنفلوانزای فصلی ازجمله داروهای تولیدی شرکت‌های مستقر در پارک فناوری هستند، اما بیشتر محصولات وارد بخش صنعتی می‌شوند و به تولید محصولات دیگر می‌انجامند؛ مانند دستگاه‌هایی که شرکت‌های دیگر از آنها استفاده می‌کنند، صنایعی چون نفت، گاز و بیمارستان‌ها بیش از هر جای دیگر از محصولات این پارک استفاده می‌کنند.

دانش‌آموزان می‌توانند از پارک علمی فن‌آموز استفاده کنند و علوم پایه مثل زیست‌شناسی، فیزیک، ریاضی و شیمی را به صورت تعاملی یاد بگیرند، اما اگر دانشجوها می‌خواهند کسب و کاری راه بیندازند با شرایطی می‌توانند وارد پارک فناوری پردیس شوند. در مرحله اول باید ایده مشخص و روشنی داشته باشند، مراحل پژوهشی ایده را تمام کرده باشند و ایده آنها آماده اجرا بوده و گروهی تشکیل شده باشد. همچنین کسانی که ایدهای برای تجاری شدن دارند، باید به این کار به عنوان یک کار تمام وقت نگاه کنند و برای آن زمان کافی بگذارند.

مرکز رشد؛ جایی برای حمایت از شرکت‌های نوپا

یکی از طرح‌های پارک فناوری پردیس، مرکز رشد این پارک است که با هدف حمایت از کارآفرینان و توسعه شرکت‌های نوپا تشکیل شده است. مهندس سیدعلی هزاوه، مدیر مرکز رشد فناوری نخبگان در گفت‌وگو با جام‌جم، مرکز رشد پارک فناوری پردیس را اینچنین معرفی می‌کند: در پارک فناوری پردیس، شرکت‌های نوپایی وجود دارند که هنوز محصول ندارند، اما ایده‌هایی دارند که آماده تجاری‌سازی آن هستند. آنها گروهی را تشکیل می‌دهند و وارد مرکز رشد می‌شوند.

مرکز رشد فناوری نخبگان حدود پنج سال است در این پارک فعالیت می‌کند. این مرکز فراخوان‌هایی می‌دهد و از کسانی که در حوزه‌های تخصصی مختلف فعالیت دارند، دعوت می‌کند طرح‌های خود را به مرکز معرفی کنند، البته این طرح‌ها باید شرایطی داشته باشند و طرح‌ها با شرایطی پذیرفته خواهند شد. هزاوه درباره سرفصل‌های موجود در این مرکز می‌افزاید: مرکز در سرفصل‌های فناوری مخابرات، فناوری اطلاعات و ICT، الکترونیک، مکانیک و تجهیزات پزشکی طرح‌هایی را می‌پذیرد و اگر شرایط اولیه و معیارهای لازم برای عضویت را داشته باشند، تایید عضویت در مرکز را می‌گیرند.

اگر طرح‌ها در حد ایده باشد، برای ورود به مرکز زود است. طرح باید در آستانه ورود به بازار کسب و کار باشد. گروه‌هایی که عضو این مرکز می‌شوند باید شرکت باشند یا شرکتی را تاسیس کنند و حدود سه سال فرصت دارند از خدمات و حمایت‌های این مرکز استفاده کنند.

در طول این سه سال فضای کاری و آموزش‌هایی در حوزه کسب و کار دریافت می‌کنند، شرکت‌هایی به این کسب و کارها مشاوره می‌دهند و بحث اعتبارسازی برای این شرکت‌ها هم هست. بعد از سه سال بعضی شرکت‌ها رشد می‌یابند و وارد بخش‌های دیگر پارک می‌شوند و بعضی از طرح‌ها هم موفق نمی‌شوند. مدیر مرکز رشد فناوری نخبگان تصریح کرد: در حال حاضر حدود 28 شرکت در مرکز رشد عضو هستند و تا یک ماه آینده حدود 20 شرکت دیگر هم وارد مرکز رشد می‌شوند.

سپیده شعرباف

دانش

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 157 تاريخ : چهارشنبه 30 تير 1395 ساعت: 9:28

دیروز تصاویری از کابل یواس‌بی نوع C متعلق به گوشی هوشمند گلکسی نوت 7 سامسونگ در فضای مجازی منتشر شد و حالا تصویر آداپتور شارژر این گوشی در دسترس قرار گرفته است. کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 154 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 19:52

در حالی که چندی پیش، مقامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ممنوع شدن فروش آیفون و جمع آوری گوشی‌های هوشمند اپل از بازار ایران در پی اجرای طرح رجیستری موبایل در کشور خبر داده بودند، بازتاب و تبعات این موضوع تنها محدود به سطح رسانه‌های داخلی و شبکه اجتماعی نشد. اکنون رسانه‌های خارجی نیز این موضوع را مورد توجه قرار داده و با دید انتقادی به آن نگاه کرده‌اند. کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 161 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 19:52

به گزارش جام جم کلیک ، سپس کافی است دکمه چاپ را روی این اپلیکیشن فشار دهد تا عکس بلافاصله چاپ شود.

حتی کاربر می‌تواند پیغام دلخواه یا تاریخ گرفتن عکس را به اپلیکیشن داده تا این نوشته روی حاشیه سفید عکس درج شود. البته شاید قیمت 200 دلاری این دستگاه که به مراتب گرانقیمت‌تر از چاپگر‌های رنگی خانگی است، به اصلی‌ترین مانع برای استقبال همگانی از آن تبدیل شود.

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 144 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 14:10

به گزارش جام جم کلیک ، گجتی به نام «الکس» (ALEX) نخستین دستگاه پوشیدنی است که می‌تواند با تشخیص موقعیت سر و گردن به کاربر برای اصلاح حالت بدنی هشدار بدهد.

این وسیله باریک و سبک پشت گردن کاربر قرار می‌گیرد و با گوشی هوشمند او ارتباط برقرار می‌کند.

به‌ این‌ترتیب اطلاعات مربوط به حالت نشستن کاربر به‌صورت آنی پایش می‌شود. کاربر می‌تواند اپلیکیشن مذکور را طوری تنظیم کند که پس از گذشت مدت‌زمانی مشخص که سر و گردن در حالتی نامناسب باشد، گجت از طریق لرزش به او هشدار دهد. بررسی وضعیت سر و گردن طی بازه‌های زمانی مشخص نیز از دیگر کاربردهای این دستگاه است.

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 125 تاريخ : سه شنبه 29 تير 1395 ساعت: 14:10

به گزارش جام جم کلیک ، این وسیله کوچک که شبیه یک مُهر اداری است، کارکردی ساده دارد. کافی است آن را روی متن مورد نظر ببریم و دکمه رویش را فشار دهیم. دوربین موجود در این دستگاه، تصویری از فونت موردنظر گرفته و آن را با فونت‌های موجود در بانک داده‌اش مقایسه کرده و در نهایت، نوع فونت را به کاربر اعلام می‌کند.

همچنین با قرار دادن این وسیله روی تصویر یا هر چیز رنگی دیگر می‌توان کد دیجیتال مربوط به رنگ را دریافت کرد. طراح اسپکتور اعلام کرده نمونه ساخته شده آزمایشی بوده و هنوز هیچ برنامه‌ای برای تولید انبوه آن ندارد.

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 145 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 21:17

به گزارش جام جم کلیک ، وی در واکنش به اظهارات مدیرکل ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که از صدور ابلاغیه جمع‌آوری گوشی‌های برند اپل از بازار خبر داده به فارس گفت: اتحادیه دستگاه مخابراتی موافق مبارزه با قاچاق است اما با روش فعلی مخالف است زیرا کار از طریق کارشناسان پیگیری نمی‌شود.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی افزود: مبارزه با قاچاق باید در کنار اتحادیه و با همکاری دیگر ارگان‌ها باشد در حالی که اکنون این موضوع بدون مشورت با اتحادیه انجام شده است.

وی گفت: علاوه بر این، اگر ابلاغیه‌ای درباره جمع‌آوری گوشی‌های برندی صادر شده این ابلاغیه باید از طریق اتحادیه به اطلاع اعضاء رسانده شود در حالی که اتحادیه از چنین ابلاغیه‌ای بی‌خبر است.

این مقام مسئول گفت: اتحادیه‌، پیگیر موضوع خدمات پس از فروش و نظارت گوشی موبایل است و چگونه چنین طرحی بدون نظر اتحادیه موفقیت‌آمیز خواهد بود؟

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی گفت:‌ در حال حاضر هیچ شرکتی نمایندگی رسمی اپل را در ایران ندارد و درباره برندهای کره‌ای و چینی گوشی موبایل تقریباً نمایندگی به صورت مستقیم است.

وی ادامه داد:‌ درباره اپل نیز اگر از اتحادیه مشورت می‌گرفتند نظر اتحادیه این بود که با توجه به پر استفاده بودن گوشی‌های آیفون بهتر است واردکنندگان مجاز این برند مشخص شوند و تعداد دستگاه‌هایی که وارد کرده‌اند همراه با IMEI مشخص شود. زیرا نمی‌توان یک برند پر استفاده را از بازار حذف کرد.

کریمی تصریح کرد: علاوه بر نمایندگی های غیرمستقیمی که اقدام به واردات گوشی های موبایل اپل می کنند، هم‌اکنون 4 تا 5 شرکت دیگر نیز در اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی برای درخواست مجوز واردات گوشی های اپل تشکیل پرونده داده‌اند که هنوز چیزی به اتحادیه ارائه نکرده‌اند.

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 146 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 18:30

به گزارش جام جم کلیک ، این روزها وب‌کم‌ها علاوه بر رایانه و لپ‌تاپ، با عملکردی مشابه در دستگاه‌های دیگری همچون تبلت‌ها، تلفن‌های همراه و برخی نمایشگرها و تلویزیون‌ها نیز مشاهده می‌شود.

این دوربین‌های دیجیتال کوچک براحتی این امکان را فراهم می‌کند تا هر لحظه و با کمک نرم‌افزارهای متعددی که برای ارتباطات آنلاین طراحی شده است، تصویری شفاف و زنده را در ارتباطات ویدئویی خود تجربه کنید، اما گاهی همین تجربه لذتبخش به‌حدی خطرناک و تهدیدآمیز است که موجب می‌شود مارک زاکربرگ، موسس فیسبوک نیز وب‌کم لپ‌تاپ خود را بپوشاند!

نظر شما در این باره چیست؟ آیا وب‌کم‌ها تا این حد خطرناک هستند؟ اصلا چرا باید یک وب‌کم خاموش خطر داشته باشد؟

وب‌کم همیشه روشن

اولین نکته‌ای که در بحث خطرناک بودن وب‌کم باید به آن اشاره کرد این است که وب‌کم خود را همواره روشن فرض کنید، چراکه به هزار و یک روش می‌توان بدون اطلاع شما، وب‌کم خاموش رایانه‌تان را روشن کرد. این کار براحتی توسط هکرها از راه دور قابل انجام است و در موارد زیادی نیز بدافزارهای مستقر روی رایانه شما می‌توانند کنترل وب‌کم را در دست بگیرند. پس با فرض روشن بودن وب‌کم و ارسال تصاویری شفاف به کاربران دیگر، عمق فاجعه مشخص شده و نیازی به ذکر دلایل بیشتر برای خطرناک بودن وب‌کم وجود ندارد.

با احتساب خطرناک بودن وب‌کم، روش‌هایی نیز برای در امان ماندن از تهدیدهای احتمالی و حفظ حریم خصوصی وجود دارد. این روش‌ها شما را قادر می‌کند در مواقع نیاز وب‌کم را فعال کرده و در دیگر موارد نیز بدون ترس از خطرات امنیتی موجود، آن را غیرفعال کنید.

جداسازی وب‌کم

شاید باورتان نشود، اما بسیاری از کاربران در سراسر دنیا در صورت استفاده از وب‌کم‌های متصل به درگاه یو‌اس‌بی نیز این دوربین‌ها را همواره به رایانه خود متصل نگه‌داشته و در صورت نیاز نداشتن به وب‌کم نیز اتصال آن را از رایانه قطع نمی‌کنند.

چنانچه شما نیز از یک وب‌کم با قابلیت اتصال به درگاه یو‌اس‌بی استفاده می‌کنید از همین حالا تصمیم بگیرید پس از استفاده از وب‌کم، اتصال آن را از رایانه جدا کنید. این اقدام اولین کاری است که می‌توانید برای حفظ حریم خصوصی خود انجام دهید.

وب‌کم در لپ‌تاپ ویندوزی

همان‌طور که می‌دانید اتصالات وب‌کم در یک لپ‌تاپ غیرقابل جدا کردن است. در این شرایط برای اطمینان از امنیت وب‌کم، پیشنهاد می‌شود وب‌کم را از روش‌های مختلفی که سیستم‌عامل ویندوز در اختیارتان قرار می‌دهد، غیرفعال کنید. برخی از این روش‌ها عبارت است از:

در ویندوز 10 به منوی استارت مراجعه کرده و عبارت Webcam را جستجو کنید. روی Webcam privacy settings کلیک کنید و در پنجره باز شده پس از پیدا کردن گزینه Let apps use my camera کلید مرتبط با آن را به حالت خاموش تغییر دهید.

روش دیگر کلیک راست روی منوی استارت و انتخاب گزینه Device Manager است. در پنجره مدیریت سخت‌افزارها، بخش Imaging Devices را پیدا کرده پس از گسترش فهرست مرتبط با آن روی گزینه‌های مرتبط با دوربین (Camera) کلیک راست ماوس را فشار داده و Disable را انتخاب کنید. (این تغییرات ممکن است پس از نصب به‌روزرسانی‌ها یا ری‌استارت شدن رایانه از بین برود)

روش سوم که در برخی از لپ‌تاپ‌ها می‌توان از آن استفاده کرد در بایوس اعمال می‌شود.

در این روش باید به تنظیمات بایوس در رایانه مراجعه کرده و گزینه‌ای همچون CMOS camera ،integrated camera یا webcam را در میان گزینه‌های موجود جستجو کنید. با پیدا کردن این گزینه و تغییر آن به حالت Disable می‌توانید وب‌کم را از بایوس غیرفعال کنید.

وب‌کم در مک و لینوکس

اگر از یک رایانه مجهز به سیستم‌عامل مک او.اس.ایکس یا لینوکس استفاده می‌کنید، روش ساده‌ای برای فعال یا غیرفعال کردن وب‌کم در رایانه شما وجود دارد. در هریک از این سیستم‌‌های عامل می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

مک: به لینک زیر مراجعه کرده و نسخه‌ای از اسکریپت iSight Disabler را متناسب با نسخه سیستم‌عامل نصب شده روی رایانه خود دانلود و نصب کنید. این اسکریپت شما را قادر می‌کند براحتی وب‌کم را فعال یا غیرفعال کنید.

http://techslaves.org

/isight-disabler

لینوکس: برای غیرفعال کردن دوربین در لینوکس ‌باید پس از اجرای ترمینال فرمان زیر را در آن وارد کنید:

sudo modprobe -r uvcvideo

همچنین برای فعال‌سازی مجدد نیز کافی است مقدار r– که فرمان غیرفعال کردن دوربین را صادر می‌کند از دستور بالا حذف کنید. به‌عبارت دیگر استفاده از فرمان زیر در ترمینال موجب فعال‌سازی مجدد دوربین می‌شود.

sudo modprobe uvcvideo

روش سنتی

تمام روش‌های ذکر شده در مطلب، برای غیرفعال کردن وب‌کم پیشنهاد می‌شود، اما کارشناسان امنیتی استفاده از هریک از این روش‌ها را بی‌خطر ندانسته و همواره این احتمال را می‌دهند روشی برای دور زدن محدودیت‌های اعمال شده نرم‌افزاری وجود داشته باشد. در چنین شرایطی تنها روشی که می‌توان بیش از همه به آن اعتماد کرد، روش سنتی است! در این روش نه از نرم‌افزاری خاص خبری است و نه برای انجام آن باید مراحل مختلفی را در سیستم‌عامل‌های متفاوت طی کرد. تنها کاری که باید انجام دهید چسباندن یک تکه کاغذ، استیکر، شکلک، اموجی یا هر گزینه دلخواه دیگر روی لنز دوربین است. از مزایای دیگر این روش نیز قابل استفاده بودن آن در دستگاه‌های هوشمند و هر تجهیز دیگری است که از دوربین استفاده می‌کند.

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 158 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 18:30

به گزارش جام جم کلیک ، آیا می‌دانید تمام رمزهای مربوط به اتصال وای‌فای در دستگاه‌های هوشمند مجهز به سیستم‌عامل اندروید در یک فایل ذخیره شده و براحتی قابل مشاهده است؟ دوست دارید استفاده از این ترفند را همین حالا تجربه کنید؟

پس از کسب اطمینان از روت بودن دستگاه، با مراجعه به یکی از لینک‌های زیر اپلیکشن ES File Explorer را دانلود و روی دستگاه خود نصب کنید.

http://tiny.cc/click_esfile1

http://tiny.cc/click_esfile2

اپلیکیشن را اجرا کرده و پس از مراجعه به منوی اصلی آن از بخش Tools کلید مقابل گزینه Root Explorer را فعال کنید.

دوباره به منوی اصلی مراجعه کرده و از بخش Local روی Device فشار دهید سپس از فهرست پوشه‌های به‌نمایش درآمده به Data مراجعه کرده، روی Misc فشار داده و در نهایت وارد پوشه Wi-fiشوید.

در پوشه فایل wpa_supplicant.conf قابل مشاهده است. روی آن فشار داده و از فهرست اپلیکیشن‌های به‌نمایش درآمده برای اجرای این فایل، ES Note Editor را انتخاب کنید.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید فهرستی از مجموعه شبکه‌های وای‌فای ذخیره شده در دستگاه شما شامل نام شبکه، رمز اتصال و نوع رمزنگاری براحتی قابل مشاهده، کپی یا ذخیره‌سازی هستند.

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 158 تاريخ : دوشنبه 28 تير 1395 ساعت: 18:30

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، سرهنگ علیرضا آذردرخش با اشاره به کلاهبرداری های صورت گرفته از طریق دستگاه های کارتخوان ، اظهار کرد: در یکی از روش های شایع کلاهبرداری از طریق دستگاه های کارتخوان، افراد سودجو با نصب قطعه ای سخت افزاری به نام «اسکیمر» اقدام به کپی برداری از اطلاعات مهم کارت بانکی افراد می کنند.

وی افزود: اسکیمر، دستگاهی است که از آن برای کپی کردن اطلاعاتی که در نوار مغناطیسی کارت های بانکی وجود دارد استفاده می شود و فرد مجرم در فرصتی مناسب این اطلاعات را با استفاده از نرم افزاری خاص در کارت های بانکی خام کپی رایت کرده و می تواند از حساب قربانی برداشت وجه داشته باشد.

رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، با توصیه به شهروندان، عنوان کرد : انجام عملیات بانکی توسط مشتری و دقت در هنگام خرید می تواند از کپی شدن کارت بانکی جلوگیری کند ضمن اینکه رمز عبور را خود مشتری باید وارد کنند.

سرهنگ آذردرخش تاکید کرد: وارد کردن رمز عبور توسط مشتری می تواند تضمین کننده امنیت کارت بانکی وی باشد؛ چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارتخوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب وی امکان پذیر نخواهد بود.

این مقام انتظامی ادامه داد: مدتی است استفاده از کارتخوان های سیار رو به افزایش است و استقبال هموطنان از این دستگاه باعث شده تا وقوع کلاهبرداری در این حوزه افزایش پیدا کند.

سرهنگ آذردرخش یاد آور شد : کارتخوان های سیار، نسل جدیدی از دستگاه‌های کارتخوان است که با استفاده از خدمات سامانه تلفن همراه به شبکه بانکی متصل شده و تراکنش های بانکی را با استفاده از شبکه تلفن همراه و استفاده از سرویس‌های GMS و GPRS انجام می دهد.

وی بیان کرد: در یکی از تازه ترین پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا، فرد سود جو که دارای شغل میوه فروشی سیار بوده با استفاده از دستگاه کارتخوان سیار و نصب «اسکیمر» بر روی آن اقدام به سرقت اطلاعات بانکی مشتریان خود نموده و با استفاده از رمز ورود که معمولاً خود قربانی آن را در اختیار مجرم قرار داده اقدام به برداشت از حساب بانکی تعداد زیادی از هموطنان کرده است.

رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، اعتماد بیش از حد هموطنان را یکی از عوامل موثر در وقوع چنین کلاهبرداری دانست و افزود: اگر هموطنان عزیز در هنگام خرید، خودشان عملیات پرداخت را انجام دهند و رمز عبور را وارد نمایند، امکان سوءاستفاده وجود نخواهد داشت.

این مقام انتظامی، نظارت بانک مرکزی و سایر دستگاه های مرتبط، بر نحوه عملکرد و احراز هویت افراد متقاضی دریافت دستگاه کارتخوان را بسیار مهم دانست و گفت: ساماندهی دارندگان دستگاه های کارتخوان می تواند نقش بسزایی در کاهش وقوع جرایم در این حوزه داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد : شهروندان حتما مراقب باشند در خرید از دست فروشان یا افرادی که دستگاه‌ های کارت خوان سایر دارند در دام «اسکیمر» نیفتند و دستگاه کارت خوان آنها چسب خورده و یا شکسته نباشد و یا قطعه ای اضافه نداشته باشد.

رئیس اداره پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا، با بیان اینکه شهروندان به هیچ وجه رمز کارت خود را به فروشندگان اعلام نکنند، تاکید کرد: هموطنان عزیز خودشان رمز بانکی را در هنگام خرید وارد نمایند.

سرهنگ آذردرخش در خصوص ضرورت تغییر رمز بانکی کارت‌ها به صورت دوره‌ای ، مطرح کرد: تغییر رمز ماهانه و دوره ای یکی از بهترین راهها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه سایبری است.

وی در پایان گفت: هموطنان در صورت مواجهه با موارد مشکوک می توانند آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام کنند.

- - , .
.

کلیک جام...
ما را در سایت کلیک جام دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار clickjam بازدید : 148 تاريخ : يکشنبه 27 تير 1395 ساعت: 17:51